tisdag 26 april 2011

Påsken är över

Så var påsken över med blandade känslor. Det var en bra påsk men den slutade med tårar. Mådde inge vidare igår eftermiddag och känslig som jag är just nu så kom tårarna. Ibland liksom rinner det över och orken finns inte kvar. Jag vet att jag måste stå lull i vissa situationer och inte ta åt mig. Men det är svårt. Tack vare det underbara mirakel som växer i min mage så orkar jag mer än vad jag gjort innan. Men det gör ont ändå och jag försöker se på alla positiva ting som finns i mitt liv. Min familj och mina vänner. Och ja alla kan inte älska alla men man kan faktist ändå uppföra sig och betesig. Men tydligen kan inte alla människor det. Och ibland får jag nog. Då går jag lämnar alla ord osagda och går min egna väg. Jag avskyr otacksamma människor dubbla ansikten och girighet. Livet handlar inte om att tävla om vem som är "bäst". Nej nu ska jag jobba vidare och ta hand om det jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar