onsdag 1 juni 2011

Hela dagen runt

Vilken dag det har varit och fort gick den. Morgonen bjöd på regn väder och jag trodde att jag skulle hamna mitt i ovädret när jag begav mig ut. Ändå lämnade jag paraplyet hemma men vilken tur jag hade. Vädret blev ju helt ok. Verken kallt eller skrämmande hett. Jag begav mig iväg lite tidigare för att titta lite i butiker innan frisör besöket. Av en slump tog jag upp kalendern för att skriva in veckans tvätt tid. Tur var det för frisör besöket var kl 12 och inte 13 som jag hade siktat in mig på. kl 12 ramlade jag in hos frisören och nästan 3 timmar senare gick jag därifrån.

Tog lite tid att få till rätt nyans. Nu är det bara ett besök kvar innan vi är klara. Det tar tid att få ett hår att bli samma färg i hela efter år med slingor färgning blekning och allt jag utsatt mitt hår för. Men vi var båda överrens om att vi så gott som nått målet och att kvaliten på mitt hår har blivit så bra under min graviditet. Resultatet blev iallafall bra och jag är alltid väldigt nöjd när jag vart där. Jag är så glad att ha hittat min frisör han e super bra på färg och klippning och uppsättningar. Dessutom är han skrattretande billig.

Tog en sväng förbi apoteket för att hitta något åt mina svullna fötter och ben. Stödstrumpor är a och o just nu men eftersom jag har flera par hemma slank det ner fotsalt och fotkräm. Får bli en kvällsvana här hemma. Fot bad med massage. Visst kan jag lova att det är två trötta fötter som nu sitter i högläge i soffan.

Här är det Grey´s anatomy som hägrar , säsongs avslutning. Jag beställde senaste säsongen som släppts på dvd härom veckan för att fördriva tiden med regniga dagar. Men dem har inte kommit än. Samlar på både Grey´s anatomy och Desperate House...

Mat har jag knappt hunnit med idag blev en grillad korv i förbifarten. Maken kommer hem snart så vi kör pizza så där lyxigt mitt i veckan. För visst får man äta pizza mitt i veckan?
Har även hunnit med lite lyxshopping men det får ni se senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar