torsdag 9 juni 2011

Thats it

Var så gott som helt onödigt att tvinga upp sig själv 6.30 i morse för att besöka specmödravården. Som vanligt kan inte min vårdcentral sätta rätta diagnoser. Flertal gånger har jag frågat mig om läkarna där har köpt sin legetimation på postorder eller haft turen att få den i cornflakespaketet. Det var iallafall inge fel på mitt hjärta. Allt såg helt ok ut. Men när jag ändå var där och fick träffa denna underbara läkare så gick vi igenom lite planering kring förlossningen. Pga olika saker så har jag nu blivit prioteringspatient och det innebär att när förlossningen börjar bli full så tar dem bara in priopatienter och inga andra. Detta för att endel patienter behöver tryggheten kring sin förlossning , dvs trygghet i att veta vart förlossningen skall ske osv. I mitt fall handlar det om att jag äter en medicin. Och detta resulterar också i att vi har rätt att stanna upp till 3 dygn på sjukhuset och att vi får vara på en ny BB avdelning med tillgång til personal dygnet runt. I andra fall på danderyd hamnar man på patienthotellet. Men inte för oss. Känndes skönt att detta blev klart men det samtalet hade kommit om ett tag i vilket fall som helst så jag känner mig blåst på min sömn. Jag ska ta mig en rejäl powernap nu och sen när maken slutar jobba ska vi på äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar