onsdag 29 juni 2011

I väntans tider

Det har varit en sådan där dag när jag bara legat i sängen. Jag har inte orkat ta mig för någonting och som ett sjukt barn har jag tittat på Astrid Lindgren favoriter. Maken jobbar och är orolig över att jag börjar bli deprimerad. Men så är inte alls fallet. Tvärtom jag laddar batterierna för en förhoppningsvis kommande förlossning. Jag börjar tveka på att föda för tidigt. Tror att jag kommer gå mina 4 veckor som jag har kvar fast det är få som tror det. Min syster har ringt och hon är en av få som jag orkar vara social med just nu.
  Jag har ledsnat på kommentarer som att tycker du att det är jobbigt nu så ska du få se hur det blir sen. Men snälla jag vet att förlossningen kan bli hemsk, jag lider inte av smärtor just nu tvärtom alla smärtor är mer än välkomna. Men när man har svårt att röra sig så känns det inte lockande att sitta mitt i stekande sol påklädd och dricka kaffe. Går dagen tog kål på mig då vi åkte runt överallt och ingenstans och min favorit ställning blev halvliggandes i bilen med fönstret vidöppet på motorvägen. Jag avslutade gårdagen med en iskall dusch och sen sängen naken. Jag såg mig själv i spegeln naken och undrade vem den strandade valrossen var? Maken skrattade och tröstade med att "du e gravid det är snart över" .
  Jag har tagit fram kyckling och tänkte göra pasta med currykyckling. Hoppas på lite tv program att slöa framför. Nu gör jag något av resten av denna dag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar