torsdag 30 juni 2011

hemma gjord rabarbersaft

Värme värme vi  har verkligen en fin sommar och för er som  har semester måste vädret verkligen vara fab. För denna högravida valross är det mer en plåga men självklart unnar jag alla semesterfirare detta underbara väder. Önskar så att jag själv kunde njuta. Det luktar regn imorgon och det känns på något sätt skönt för mig. Jag väntar på att maken ska ramla in genom dörren. Han var tvungen att jobba lunch idag men snart bör han vara hemma. Svalkar mig med ett glas rabarbersaft. Hemma gjord. Fick ett ryck igår kväll och tog fram förre årets skörd av rabarber. Kokade några liter men vet att det brukar ta slut väldigt snabbt. Har lite rabarber kvar i frysen så ett kok till blir det säkerligen. Det är verkligen busenkelt. Ska dela med mig av receptet senare.  Ska göra en drive på ica maxi idag behöver fylla på i kyl och frys. Känner inte för att laga middag så som tur är har svärmor lagat lite av favoriten så ska dit och mätta magen en stund.
  Tänkte försöka klura ut något kul inför helgen också. Mina naglar behöver en ny förstärkning och kanske jag skulle unna mig en pedikyr på samma gång? Nästa vecka är det frisörbesök på schemat. Vardagslyx och egentid underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar