måndag 20 juni 2011

Välkommen måndag

Helgen blev inte riktigt som jag tänkt det och det resulterade i att bloggen förblev tyst. I fredags hade vi gäster och det var riktigt trevligt. När jag skulle gå och lägga mig hade jag så ont överallt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Under natten ökade smärtorna och värkarna var väldigt intensiva i perioder. Somnade äntligen vig 8 på morgonen och sov fram till 10. Ringde till förlossningen för att fråga om det var något avvikande. Dem tyckte att jag skulle komma in och in åkte jag. Jodå mina värkar har satt igång lite msått och livmodertappen är mjuk. Så nu är det bara att vänta på att allt ska sätta igång. Blir säkerligen en tidigare förlossning än BF. Inte mig emot faktist.
  Igår blev det rundtur på vår lilla familj. Vi åkte till bigbaby och hämtade hem vår säng och skötbordet. Monterade allting och i veckan ska jag boa i ordning allting åt bebis. Ska packa BB väskan också.
Dagen bjuder på ett läkarbesök vid 14 tiden och i övrigt ska jag små pyssla men ta det lugnt. Är rätt trött efter 3 nätter på raken med dålig sömn. Visst är det måndag och ny vecka. Midsommar till helgen känns mysigt och här hos mig är det regn just nu. Men regnet lindrar mitt dåliga samvete av att vara inomhus. Så regna på får det göra för min del.
Vad gör ni denna måndag? Har någon redan gått på semester?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar