fredag 3 juni 2011

Student 2011

I tisdags tog mitt första syskonbarn studenten. Tiden går så fort. För 19 år sedan (snart) drog jag henne i vagnen i ösregn. Jag var då 8,5 och var super stolt över att dra barnvagn. Nu 19 år senare sitter jag med höggravid mage och skall snart föda mitt första. Tisdagen bjöd på vackert väder och glada studenter. Motagningen hölls i min systers trädgård ute i Märsta och det var glada ansikten som välkommnade den nyblivna studenten. Det bjöds på inkoktlax som var gudomligt god, rostbiff och två olika hemmagjorda potatis sallader. Jag hade bakat gramhamsrutor och diverse efträttsbitar. Cakepopsen verkade väldigt populära om jag förstod mina syskonbarn rätt. Det blev en fin dag med nära och kära och jag tror att Olivia var väldigt nöjd. GRATTIS gumman moster är så STOLT över dig!

2 kommentarer: