lördag 21 maj 2011

Årets största geting

Hade hoppats på att det inte skulle blås så mycket ute. Såg fram emot att städa upp på uteplatsen och sen sitta i solen med en bra bok eller en tidning. Men istället otg jag tag i klädkammaren och tömde hela dammade torkade och fixade. Blev dessutom en soppsäck med skänka kläder.

 Tröttheten kom nu över mig och jag tänkte ta mig en powernap i soffan. Känner att jag blir allt tröttare om dagarna och jag måste prioritera mina stunder av vila. 4 arbetsdagar kvar innan jag går på graviditetsledighet. Känns underbart! Men det kommer bli fyra hektiska dagar på jobbet. Under min ledighet fram till förlossningen skall jag verkligen ta vara på tiden. Göra sådant som måste göras innan bebis kommer. Sen ska jag självklart göra massa egooboost saker och skämma bort mig själv.


Pratade med syster i telefon tidigare idag. Och medans vi pratade hörde vi båda ljudet av något som kunde vara en jätte geting/humla. Det surrade ordentlgit men syster kunde inte se det surrande ljudet. Varpå hon faller ut i gapskratt. Getingen var egentligen grannens gräsklippare. Helt klart blev detta dagens roligaste.
Årets största geting

1 kommentar: