söndag 15 maj 2011

Behålla kärleken i liv

Påsken 2011
Jag har funderat och funderat hur man håller kärleken i liv i alla år. Jag och R har spenderat 9 år tillsammans i augusti. Det har ju varit år fyllda av kärlek , tårar, skratt och kämpande. Men i slutändan har ju kärleken tagit över allting. Nu när jag är gravid är mina känslor så väldigt mycket mer upp och ner än dem var innan. Ja mina känslor är alltid svallande men visstär det värre som gravid. Som gravid är jag extra orolig för att inte räcka till för min man. Och nu som nygifta ska ju tidem nu vara mest romantisk eller? Men det viktigaste tror jag för att hålla kärleken vid liv är att göra små saker för varandra, skratta tillsammans och ge varandra utrymme för egen tid. Vi är nog ganska bra på allt detta. Senaste tiden dock har nog mest gått i slentrian och vi bara är på en transport sträcka. Detta beror nog mest på att vi har så mycket runt omkring oss just nu och vi hinner inte med oss själva eller varandra. Idag tänkte jag klura ut något mysigt och uppskattande åt min man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar