tisdag 3 maj 2011

Barnmorskebesök avklarat

Allt gick bra. Jag hade gått upp ett kilo och det var helt ok. Barnets hjärtljud var 156 och magens mått hade gått från 23 till 27. Allt ät med andra ord precis som det ska vara. Däremot ville barnmorskan att jag skulle på kontroll på specvården pga mitt fall på långfredagen och smärtan som jag har. Dem skulle ringa mig imorgon bitti så skulle jag få en poltid under dagen.
  Funderar på det här med kön. Jag är ju helt säker på att det är en pojke där inne som bökar omkring. R sa vid middagen idag att han tror att det är en flicka. Enligt alla skrönor så tyder hjärtljuden på att det är en flicka. Huvudsaken är ju att det kommer ut en frisk krabat som mår bra. Men det är spännande att om ca 3 månader finns den här människan hos oss och förgyller vårt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar