måndag 16 maj 2011

Funderingar kring BB-väskan

Letar listor på nätet över vad som är bra att ha med sig till BB. Jag vet att det är tidigt att packa väskan men dock måste jag börja planera vad jag vill och måste ha med mig. Denna lista hittade jag hos min Bebis.

  • Kamera och videokamera om ni har
  • Mvc-journalen
  • ID-kort
  • Födelseplanen om den inte redan är inskickad till förlossningen
    • Kläder till er nyfödda bebis (ta med ombyte ifall blöjan läcker eller ifall att bebisen kräks)
    • Sköna bekväma kläder till er, ta gärna med ombyte.
    • Tofflor
    • Mat till partnern som på de flesta sjukhus inte får mat
    • Hårsnodd
      • Patientbricka
      • Hygienartiklar
      • Hårborste
      • CD-skivor eller avslappningsband
      • Tidsfördriv – ifall förlossningen skulle dra ut på tiden och det inte går att sova kan det vara bra att ha med en bok, en tidning eller ett spel
      • Bilbarnstol för hemfärden
      • Mobil och laddare
      • Sköna strumpor
      • Läppbalsam
      • Pengar till parkeringsautomaten
      • Mat – när du ska föda har du inte den bästa aptiten. Ta med något som du vet att du alltid kan äta. Det är viktigt att äta för att få energi till förlossningen. T ex Dextrosol eller godis.
      • Dricka – saft, juice eller Coca Cola
      • Amningsbehå
      • Bra tröja för amning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar