onsdag 4 maj 2011

Fördriva tiden

Sitter i väntrummet på specmödravården och har varit här sen halv tio. Det har tagits ct kurva och ultraljud. Bebis mår bra men det är mina smärtor som är på tapeten. Jag är trött nu och yr även fast jag fått i mig lite socker. Sitter och allmänt stör mig på saker och ting. Eller mer personer i min omgivning. Det är så lätt att hamna i den där fällan när man ger och get men känner att det man får tillbaka är lika med noll. Och då mitt allt detta slutade det med att jag låg halva natten och jämförde mig själv med henne. Vi har ingenting gemensamt jo kanske delar av ett liv. Men det är inte relevant nu för här och nu finns ingenting. Inte ens något ytligt som ett ynka par skor i garderoben. Jag måste ta en funderare över saker och ting över personer i mitt liv och över vanor rutiner och levnads strategier. Jag måste ta reda på livets alla val här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar