tisdag 10 maj 2011

Det närmar sig

Det börjar kännas mer och mer värkligt att vi snart skall bli en egen liten familj. Vi två ska bli tre och vårt hem ska fyllas av barna skrik och skratt. Visst väntar en tid av glädje men också trötthet , tårar och besvär. Men all den där glädjen kommer väga upp allt det där jobbiga. Det är om mindre än tre veckor som jag går på havandeskapsledighet. Då ska jag sätta igång med alla förberedelser hemma. Självklart ska jag njuta av sista tiden som icke mamma. Läsa böcker och lapa sol.

 Idag har dagen gått mest långsamt. Och jag längtar efter att få gå hem. Jag ska skriva mig en to-do-lista innan dagen är slut. Så att morgon dagen blir mer strukturerad. Det är mycket nu att komma ihåg och göra innan det är dags att lägga karriären på hyllan för något år framöver.

Väl hemma ska jag slänga ihop lite gott. Kyckling vingar i ugn med sallad och mozarella till förrätt. Tänkte intaga detta på uteplatsen. Maken jobbar sent så jag är ensam hemma. Men medans kycklingen gör sig i ugnen skall jag rensa ogräs och fortsätta med projket UTEPLATS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar