söndag 22 maj 2011

Färdigheter

Senaste året har varit ett lärorikt år. Jag har lärt mig så mycket om livet , om värdet på ting och det viktigaste av allt jag har lärt känna mig själv allt mer. Jag tycker om att umgås med mig själv. Det är inget främmande eller konstigt. Att äta lunch själv på en lunchrestaurang kanske för andra är lätt men för mig har det varit absolut omöjligt. Men idag älskar jag det och har gjort det till en vana. Det händer allt oftare. Jag brukar alltid ta mig en lunch ensam innan jag ska till barnmorskan eller om jag strosar runt ensam i ett centrum.
  Jag har äntligen vågat börja säga NEJ. Jag prioriterar mig själv allt mer det är inte fulländat men det är på godväg. Att ta konflikter , bemöta problem och gå emot ångesten känns allt mer lättare. Svårt men lättare. Att älska sig själv har varit snudd på omöjligt men det är också något som börjat lossna och jag kan tycka om vad jag ser i spegeln. Bagateller för andra men så stort för mig.

1 kommentar: