måndag 2 maj 2011

One piece trettiårs kris

Det var riktigt skönt med en dusch. Insmord och påklädd. Inte för att jag känner mig direkt sassy eller attraktiv men pyjamasen är av och rena kläder är på. Det värker något otroligt i revben och övrebuk. Men vad gör man inte för sitt barns skull? Jo står ut och hoppas på att det ska gå över. Har faktist ett bröllop att gå på på lördag så smärtan skall minnsan bort. Tur att jag inte jobbar denna vecka. Har hunnit prata bort nästan en timme i telefon med bästaste Emmy och planerat kvällens middag. Skall möta upp maken hos bilverkstan lite senare. Ska försöka ta mig en promenad dit i mina easytone. Sen blir det lite veckohandling på ica maxi och sen hem och laga mat. Maken har lovat att städa då jag inte är i form för det.

  Bästaste Emmy och Maken är båda inne på en one piece. Jag kan inte annat än skratta åt dem. Visst det vore ju skönt att krypa in i en sådan VINTERTID när man kommer hem från jobbet och är alldeles frusen. Men kom igen min syster dotter som blir 17 i sommar vill ha en sådan. Vi andra är lite för gammla för den där dressen. Min systerdotter skulle klä i den alldeles utmärkt jag skulle tycka att den var skit cool på henne och kan mycket väl tänka mig att ge henne en i present. Men jag vill inte mysa i soffan med min man iklädd denna kropps strumpa. Och jag vill inte sitta på en ute servering med min vännina och pimpla vin när hon är iklädd en tugummirosa one piece. Nej låt ungdomarna få behålla sin stil för sig själva.
Nu ska jag leta efter lite goda recept på kyckling. Samt på lite matbröd. Har ju mitt favorit recept på rofans bröd. ( delar med mig senare) Men skulle vilja ha något annat att variera med. Nej nu ringre det på dörren också. Spännande!

2 kommentarer:

  1. hahahaha men jag skulle aldrig gå UUUT i den jööö. Tror Raf skulle passa jättebra i en sparkdräkt ;) om ni köper en stor storlek får ni plats båda två där i ;) hahahahha

    SvaraRadera
  2. härligt syrran, har väldigt svårt att se Micke framför mig i en onepiece, mysandes i soffan.... kan kanske vara värt pengarna. Finns fuskisar på Gina för en bra peng. Kankse familjen klappar till jul??

    /syrran

    SvaraRadera