måndag 16 maj 2011

Ego dag

Har haft en riktig ego dag idag. Har inte svarat i telefon på hela dagen och bara gjort sådant som jag behöver göra. Har varit och haft ett möte på morgonen. Det gick super bra men det känns allt mer verkligt att nästa vecka är sista arbets veckan. Nästa höst vet jag  inte hur det ser ut för mig. Antingen är jag tebax i vården eller så är jag student. Risken att jag återgår till handels och butik världen är minimal. Men jag ska inte tänka på nästa höst nu. Det är långt tills dess och jag har ett härligt år framför mig som nybliven mamma.
  Det blev en tur till barnmorskan också och allt var bra. När jag kom hem vid halv tre tiden var jag så slut och ville bara få sova en powernap. Men min kropp ville inte somna även fast nattens sömn bara var några enstaka timmar. Hoppas på mer sömn i natt. Har en hektisk vecka framför mig och stressen har redan börjat krypa sig på. Försöker vara här och nu och låta morgon dagens stress vila till imorgon men det är svårt. Fick xtra energi här på tidiga kvällen och köket fick sig en ordentlig tur med rengöringsmedel. Även källaren fick sig en uns av min energi. Sorterade i kartonger och ordnade om. Nu är jag nyduschad och tänkte unna mig lite kropps lyx. Måla naglar och tår. Smörja in mig i victoria secret och sen krypa ner i soffan med datorn och slö titta på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar