söndag 15 maj 2011

Idag vill jag

Tittar på en unge i minuten och känner för första gången IDAG VILL JAG FÖDA BARN. Vet inte vart det kom ifrån men känslan bara kom över mig. Jag längtar så enormt mycket efter det här lilla livet som lever inom mig. Visst kommer det göra ont visst kommer det vara en otroligt smärtsam resa när bebis väl ska ut men det får jag ju ta. Det är 11 veckor kvar till beräknad förlossning. Det får mig att tänka på allt som ska förberedas innan bebis kommer. Kläder skall tvättas , säng, skötbord och vagn skall hämtas i butiken och sättas ihop. BB väskan skall packas och vi skall få massor av andra ting gjorda här hemma. Två arbetsveckor kvar till havandeskapsledigheten och den kommer bli intensiv. Jag har en lång lista på to-do-saker. Och mitt i allt detta har vi studentmotagning, barndop och bröllop. Jag måste verkligen sortera ut vad som är viktigt och vad som jag orkar. Allt behöver planering och tid. Och som det kontrollfreak som jag är måste jag lära mig att prioritera och acceptera saker. Och som blivande småbarns förälder  måste jag lära mig att vara impulsiv och att saker inte blir som man planerar.
Nej nu ska jag baka muffins fulla av kärlek åt min man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar