lördag 14 maj 2011

Vardagsresume

Det gick inte att blogga igår så ni får en liten resume av vad som skett sen i torsdags.


 Jag planterade blommor på uteplatsen och blev riktigt nöjd med resultatet. Det ska bara till en liten korg med färska örter som maken faktist önskat. Är imponerad av att han är intresserad av lite trädgårdsliv. Balkonglådorna i rotting hittade jag i vår lokala blomsterbutik. Sen blev det penseer som fick pryda dem. Den svarta plåt krukan köpte vi redan förra året på rusta. Nu saknas bara att städa upp där ute och ställa iordning bord och stolar och skapa mysfaktor.



I torsdags passade jag på att laga Fisksoppan som jag skrivit om tidigare. Den blev väldigt god och kommer att lagas fler gånger här hemma. Synd att R inte är något vidare förtjust i fisk. Men någon härlig tjejmiddag eller bjuda hem familjen vore trevligt.

Igår kväll blev det bio. Fast5. Helt ok film men både spänning och lite komedi. Vi har ju sett alla andra i den serien så vi var liksom tvugna att se denna också. Snygga män att titta på:) Hade sällskap av svägerskan och hennes man. Två timmar var lite länge för min rygg så jag får nog avvakta med bio besök på länge nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar