måndag 2 maj 2011

Vilken valborg

Det började med att jag skulle städa och tvätta men somnade på soffan. Fick konstiga smärtor i övredelen av buken samt revbenen. Ramlade ju på långfredagen från en pall så det logiska var ju att revbenen fått sig en törn. Smärtan blev värre och värre och vid halv nio tiden begav jag mig mot akuten.  R mötte upp mig där. Efter fyra timmar fick jag välja på att lägga in mig och få morfin eller åka hem. Då det växer en bebis i min mage så valde jag att åka hem. Jag vill inte utsätta h*n för morfin. Förmodligen var det revbenen som börjar läka men det kan också vara så att jag har gallkänningar fast jag har opererat bort min gallblåsa. Hade förhöjda vita blodkroppar och förhöjd sänka. Gårdagen spenderades i sängen då smärtan var enorm. Idag har jag lyckats ta mig upp och duschat men smärtan är fortfarande där. Så en liten vila ska jag ta nu och sen får jag se vad jag orkar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar